PMIUM Hendak Derhaka Kepada Canselor UM?Siasat Pengendali Mahasiswakini!

sultanazlanshah

Mahasiswakini terang-terang menyokong pihak yang membat huru-hara di Masjis Ubudiyyah berdekatan Istana Tuanku Canselor UM.Mahasiswakini menyiarkan statement Pengerusi GAMIS yang menyanggah titah Tuanku Canselor.Kebiadapan ini harus ditolak oleh setiap warga Universiti Malaya.

Kita sendiri tahu siapa PMIUM.PAS cawangan Universiti Malaya.Amir-amir kampus Jemaah Islam Kampus selalu berkata demikian.

GAMIS sebagai badut kepada PAS pula membuat sembah derhaka kepada Paduka Seri Sultan Perak.Dzulkhairi Mohd Noor  menyanggah ke bawah Duli Tuanku akan tindakan Seri Paduka tidak berkenan membubarkan DUN.

Dzulkhairi bukan lagi Presiden PMIUM.Dzulkhairi bukan mahasiswa UM lagi,maka tiadalah dia derhaka kepada Canselor Universiti Malaya.Pendirian GAMIS tidak kita hairan,kerana mereka cuma takut tulah Haji Hadi dan murabbi kampus sahaja.

Namun,bagaimana dengan PMIUM?Haafizuddin Abirerah yang kadang-kadang muncul sebagai jurucakap SMM (awalnya,selepas disindir penjaga Solidariti barulah kurang dengan pertubuhan haram ini) dan jarang-jarang sebagai jurucakap GAMIS  apa standnya pula?

PMIUM sebagai sebuah entiti di bawah Universiti Malaya sepatutnya menjaga tatatertib ahlinya yang menjaga Mahasiswakini yang terang-terang menyanggah titah Seri Paduka Baginda Canselor UM yang juga Sultan Perak.

Penulis berharap pihak Naib Canselor Universiti Malaya agar segera menyiasat mereka yang mengendalikan blog ini yang menghasut, menyeru dan menyokong pihak-pihak yang menderhaka ke bawah Duli Seri Paduka Baginda Canselor Universiti Malaya.

Penderhakaan mereka kepada Canselor UM adalah penderhakaan kepada Universiti Malaya dan negara kita,Malaysia.

Link-link yang membuktikan sokongan penderhakaan kepada Canselor Universiti Malaya:

http://mahasiswakini.com/archives/1292

http://mahasiswakini.com/archives/1300

Diharapkan Ayahanda Prof. Datuk Dr. Ghauth Jasmon dapat segera bertindak!

6 Responses to “PMIUM Hendak Derhaka Kepada Canselor UM?Siasat Pengendali Mahasiswakini!”

  1. Perak Man Says:

    PMIUM babi!!! Korang barua PAS yg dah tak tahu setia kepada raja. Ini bukti pengkhianatan PMIUM kepada raja, negara dan Islam. Rasulullah suruh kita taat kepada Allah, Rasul dan Ulul Amri… Bukan taat kepada kerajaan boneka DAP berMB PAS!!! Ambil tindakan pada PMI! Bubar PMIUM! Selamatkan mahasiswa dari si bughah kampus ini! Daulat Tuanku!

  2. ahaha, terdesak maharaja zhou..!!!!hahaha
    terkesan, tergugat gak aspirasi dengan mahasiswakini…haha

  3. mahasiswakini smakin meningkat dengan berita2 yg lebih mantap……uhuhuh

  4. Teruskan usaha Maharajazhou. Mahasiswakini tu jenis tak bersyukur. Mak bapak suruh belajar rajin2 nanti dapat kerja bagus. Kerajaan bagi tempat belajar tapi dok sibuk politik. Bila kantoi ngan polis, salahkan kerajaan. Malang negara kerana ada mahasiswa yang bodoh dan sombong. Orang macam ni elok hantar ke negara yang berperang. Biar dia tau begitu berharganya nikmat keamanan. Hidup Sultan Perak. Daulat Tuanku.

  5. Perak Man Says:
    February 7, 2009 at 5:57 pm

    PMIUM babi!!! Korang barua PAS yg dah tak tahu setia kepada raja. Ini bukti pengkhianatan PMIUM kepada raja, negara dan Islam. Rasulullah suruh kita taat kepada Allah, Rasul dan Ulul Amri… Bukan taat kepada kerajaan boneka DAP berMB PAS!!! Ambil tindakan pada PMI! Bubar PMIUM! Selamatkan mahasiswa dari si bughah kampus ini! Daulat Tuanku!

    salam..
    memang ada dalil taat pada Allah, taat pada Rasul, dan ulul amri..
    maksudnye taat pada Allah itu berpegang kpd Alquran, taat pada pada Rasul berpegang pada sunnah…dan kita wajib taat pada ulul amri yang taat pada Allah dan Rasul yakni pemimin yang berpegang kepada Alquran dan assunnah..andaikan pemimpin itu tidak berpegang pada pada Alquran dan assunnah, maka kita boleh ingkar pada pemimpin itu biarpun siapa mereka dan apa pangkat mereka…
    sekadar sedikit ulasan daripada saya…
    segala yang baik itu datang drpd Allah dan yg buruk itu datang daripada Allah disandarkan kepada saya dan anda semua…
    wallahualam….

    Maharaja Zhou–

    Saya ambil komen dari sdr Abu Zaki:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Hadith ini adalah sahih. Dalam sahih Muslim hadith ini boleh dirujuk dalam bab imarah (kepimpinan). Wajib terima hadith ini kerana tidak ada satu pun ayat Quran dan Hadith lain yg menyuruh atau membenarkan kita menjatuhkan pemimpin muslim hatta yg zalim. HARAM hukumnya. Kita boleh benci pada kemungkaran yg mereka lakukan tetapi wajib dengar dan taat seperti suruhan Rasulullah.

    Pemimpin boleh ditegur tetapi dgn cara yg baik dan berlemah lembut. Allah sebut dalam Quran cara tegur pemimpin zalim ni macam ni..

    Kesimpulan saya, cari balik nas yang kata kita hanya boleh taat kepada pemimpin yang 100% ikut Al Quran dan sunnah.Saya rasa pemimpin PAS dah fail bab ni kerana berapa ramai yang suka kata kat orang,berapa ramai yang fitnah orang, berapa ramai yang ambil loan bank,dan macam2 lagi.

    Bila kita nak jumpa pemimpin yang “sempurna”?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: