Perlukah Elizabeth Wong Letak Jawatan?

Katakanlah tiba-tiba,tengah Tuan Guru PAS,Datuk Seri Haji Hadi buang air kecil di PUTIK,ada tangan-tangan jahat yang memetik kamera dan mengambil gambar Tuan Guru PAS itu.

Lalu,disebarkan gambar Tuan Guru dengan anunya terjulur kepada khalayak ramai.

Jikalau dalam keadaan tersebut,penulislah yang pertama akan membela Tuan Guru,kerana ia dilakukan dalam keadaan teraniaya malah bukan setakat berdiri tetapi tertungging terbalik pun penulis akan sokong Haji Hadi.Malahan,jikalau ada “gambar” Haji Hadi dengan salah seorang isterinya dalam “posisi intim” pun penulis akan sokong Haji Hadi kerana ia adalah hak dan soal kekudusan hidup Tuan Guru.

Itu Haji Hadi.Sama  juga kalau berlaku pada Khir Toyo,Khairy Jamaluddin,Mukhriz Mahathir,Najib Razak,Pak Lah hatta Karpal Singh.Kita tidak mempersoalkan soal teraniaya.Kita menyokong orang teraniaya.

20e4cef54a1cf239675ed361fc7fd06c

Kita menyokong sebarang usaha Elizabeth untuk menghalang maruahnya dipertontonkan,tetapi sebagai pemimpin,dia perlu menjawab persoalan moral bagaimanakan mulanya gambar maruahnya itu diambil!

Penyebaran foto bogel Elizabeth wajar dihentikan kerana ia hak peribadinya.Orang yang mengambilnya wajar dikenakan hukuman berat.Bukan sahaja Elizabeth Wong,jikalau Rizal Pramugara Terlampau pun jika gambarnya dalam keadaan bogel dan berposisi intim diambil tanpa kebenarannya pun kita akan sokong Rizal.

Tetapi,Elizabeth Wong adalah pemimpin.Oleh itu,kita tidak seharusnya melihat keputusan akhir tetapi juga kepada proses.Bagaimana gambar itu awalnya boleh ditangkap?

Sebagai pemimpin,Elizabeth mempunyai tanggungjawab sosial untuk menunjukkan tingkah laku yang mulia.Tidak perlu bercakap dari sudut Islam,jikalau bercakap dari pandangan Konfusius sendiri,pun beliau amat rigid dari segi persoalan moral.

Oleh itu, masyarakat ingin bertanya,apakah pandangan Elizabeth Wong tentang seks bebas ataupun seks sebelum nikah?Bolehkah Elizabeth menafikan mempunyai hubungan intim dengan teman lelakinya sehingga menyebabkan gambar itu boleh diambil?

Jika Elizabeth orang biasa,kita menganggap itu adalah kehidupan peribadinya.Tetapi,jikalau sudah menjadi Adun Bukit Lanjan,Elizabeth mempunyai tanggungjawab sosial untuk menjaga tingkah lakunya.

Sebagai pemimpin dan “hamba masyarakat”,kerja yang baik sahaja tidak mencukupi!

Jika Elizabeth gagal menjawab tentang soal hubungan intim di luar nikah,maka eloklah Elizabeth menyahut cabaran Khir Toyo tersebut!

29 Responses to “Perlukah Elizabeth Wong Letak Jawatan?”

  1. Micheal Keehl Says:

    Man, is this a political blog? It’s fuckin’ joke. The design is amateurish and most importantly, I can’t understand the language. Probably just another spam blog that will be deleted soon. Only suckers would read anything from this blog…

    maharajazhou–the content is much more important than the design.If u dun understand the language so learn it from scratch…

    Hey..how do u know its political?fishy…PKR supporters

  2. cikgu muda Says:

    adoi..bingai2…yg ko nk petik nama tok hadi awang pehal?mengarut la weh. dh elizabeth dok beromen bebas,tp nk jd pemimpin trutama di kalangan org melayu pehal?ko sbg muslim bley terima ke?utk makluman korg,aku mngytuk sekeras2 nye org kafir yg seks bebas mnjadi pemimpin kita termasuk chua soi lek. hiidup Islam!!

    Maharaja Zhou–Aku nak tunjuk kalau gambar bogel haji Hadi tersebar takkan lah dia saja-saja buat hal?Kalau ada,akulah org pertama defend Haji hadi.Ada faham?

    tau pun nak kutuk keras…so bila nak suruh haji hadi bawak tubik PAS keluar dari pakatan rakyat?

    Banyak org PKR yang ada masalah skandal dari Anwar Al Saiful Bukhari sampaila..e wong?

  3. penulis_cyber Says:

    saya tak boleh menulis…..sebab terbayang bayang sesuatu yang tak pernah dilihat..

    dan saya masih senyum tak dapat bagi komen….

    heehehehehehehe

  4. aku tau apa maksud penulis cyber…aku pun gelak maut! MZ punya sense of humour dahsyat. Teruskan MZ!

  5. kembara putih Says:

    Eli cuma perlu letak jawatan EXCO, bukannya ADUN. Sama macam Chua Soi Lek dulu.

    Saya sebenarnya tak sabar nak tengok gambar separa bogel Khir Toyo, tak kira la posisi tengah berak ke, tengah mandi ke. Kalau dapat gambar Najib lagi bagus..

  6. aku rasa cukup jelas ape yang maharaja zhou cakap kan kat sini… mungkin ada beberapa orang yg tak jelas.

    sebab tak jelas mungkin kerana mereka tidak mengikuti perkembangan dari awal atau pakai tangkap muat aje.

    ape2 ppon maharaha zhou teruskan penulisan anda…

  7. Kembara putih ni gay kot…ada ka nak tengok gambar org berak..kakakaka…padanla kau sokong anwar homo…

  8. Man, is this a political blog? It’s fuckin’ joke. The design is amateurish and most importantly, I can’t understand the language. Probably just another spam blog that will be deleted soon. Only suckers would read anything from this blog…

    TO THE FUCKFACE COMMENTAR MICHEAL KEEHL. SO YOU ARE TRYING TO SAY THAT YOU DON’T UNDERSTAND MALAY THEN WHY BOTHER COMMENTING IN THIS BLOG. MY SUSPECT IS YOUR A MALAYSIAN WHO IS NOT FLUENT IN MALAY AND A PAKATAN SUPPORTER. KANINABOS LIKE YOU WHO WANT TO FIGHT FOR EQUALITY BUT CAN EVEN SPEAK AND UNDERSTAND THE THE NATIONAL LANGUAGE WELL.

  9. ^^ Sedara, jangan main hayun je cakap itu fuckface ini kaninabos. Saya suspek dia ni pun kena spam juga. Tengok header blog ni. Kalau dia betul orang putih pun, dia masih boleh tahu blog ni blog politik. Diorang tak baca ‘ politik ‘ tu sebagai perkataan yang lain. Ejaan politik dalam bahasa Jerman pun sama dengan ejaan BM. Pernah tahu lagu Coldplay – ‘ Politik’ ?

    Guna sense sikit sedara.

    Maharaja Zhou–saya minta maaf on behalf tetamu saya yang lain.Ok,harap tidak dipanjang2 kan

  10. Sembahyang itu WAJIB tak??? WAJIB kan… Hukum hudud itu pulak macamane??? SUNAT??? dh terang2 sembahyang wajib..knape pulak hudud xwajib??? tak sesuai untuk orang Malaysia ke? Hukum Hudud itu ialah undang2 untuk masyarakt akhir zaman seperti kita ni.. susah sgt ke nk jalankan nya…. UMNO dh terang2 xikut perintah Allah…knape kte prtahankan UMNO…UMNO melebihkn pjuangan melayu…pjuangan duniawi.. kemana pjuangan Islam..Islam Hadari???? Islam Hadari yg buat masjid byk2..tapi xde pengisian??? KEMBALI LA KEPADA ISLAM…pemikiran Mahaja Zhou lebih hebat dr Rasulullah ke?? kenapa bkan Rasul kte menjadi ikutan.. INI LAH DUNIA UMNO CIPTA UNTUK RAKYAT MALAYSIA.. keduniaan melampau..ingatlah mati…ingatlah amal kita…apa yang kita buat untuk ISLAM?????? Konsert? Hiburan?? RENUNGLAH MASYARAKAT KITA SEKARANG..adakah generasi skrg akan beragama…BERIMAN dengan susana hidup skrg?????? BAGI LA SEMUA ALASAN APA PUN…TIADA ALASAN YANG DAPAT MELAWAN KEBENARAN ALLAH MELALUI ISLAM….

    Maharaja zhou–Sembahyang wajib,hudud wajib,jangan jatuhkan pemimpin yang masih Islam walaupun tak laksanakan hukum Islam pun wajib.

    Dari Hudzaifah bin Yaman bahwa Rasulullah saw bersabda:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    So,bagila kau bagi apa alasan pun untuk tidak sokong UMNO,tiada yang dapat melawan kebesaran Allah melalui Islam…

  11. UMNO adalah parti Islam paling berjaya setakat ini. Menolak UMNO sebagai parti Islam bermaksud tertolak lah juga PAS sebagai parti Islam. Ini kerana tidak ada satu pun dasar Islam PAS yg berjaya direalisasikan setakat ini. Cita2 Negara Islam PAS terbukti hanyalah retorik semata2 kerana boleh dianjak, ditangguh dan ada ketikanya dilupakan demi kejayaan siasah duniawi.

    UMNO tidak menolak hudud! UMNO menolak hudud tajaan PAS yg secara terang-terangan bertentangan dgn ajaran Nabi SAW. Ini kerana hudud tajaan PAS adalah hanya untuk umat Islam sahaja tetapi tidak merangkumi org2 bukan Islam. Hukum Qisas Rasulullah adalah untuk semua org, Islam mahupun bukan Islam yg hidup di bawah negara Islam Madinah. Perkara ini tidak musahil pada zaman Rasulullah kerana org bukan Islam Madinah pada ketika itu hanyalah segelintir keturunan Yahudi yg mana ajaran hukum Taurat tidak banyak berbeza dgn hukum Islam. Ini adalah Hudud yg adil.
    Jika Hudud tajaan PAS ini diamalkan..tidak ada keadilan yg dapat dicapai misalannya,jenayah zina yg melibatkan Islam dan bukan Islam..si Islam dibunuh atau disebat tetapi si bukan Islam mungkin didenda atau dipenjara sahaja..mana keadilan? Dikhuatiri juga ramai pelaku jenayah akan isytihar diri bukan Islam demi menyelmatkan diri mereka dari Hukum Islam.Ini belum termasuk bahagian pembahagian harta dan sebagainya. Justeru itu, Hudud PAS adalah tidak menepati Al Quran dan Sunnah dan UMNO tidak dapat menerima Hudud tajaan PAS.

  12. maharajazhou,

    Kalau nak persoalkan tentang moral, moral masyarakat yang diluar sana tu banyak yang perlu diberi perhatian. Tapi tiada siapa yang peduli apatah lagi Jabatan agama islam Hadhari Malaysia tidak pernah tampil untuk membaik pulih moral rakyat. Kenapa anda tidak bersuara tentang itu…?

    Pekara yang anda persoalkan ini adalah moral dalam politik. Persoalannya adakah politik perlukan moral…? Cuba anda lihat semua ahli politik dalam negara, siapa yang lebih bermoral dan siapa yang tidak bermoral…?

    Bolehkah anda membuat penilaian tentang moral setiap calon yang akan bertanding dalam mesyuarat agong UMNO bulan mac09 nanti…? Apakah tiada calon lain selain ahli tua itu saja yang layak jadi pemimpin…?

    Oleh kerana anda pro kerajaan dan anti pada pembangkang maka anda tidak boleh buat pertimbangan yang adil. Itu sebabnya mukadimah seperti diatas itu lebih banyak menyindir pembangkang dari bersikap libral.

    Walau bagaimana pun itu adalah pilihan anda. Soal Elizaberth Wong itu seorang yang bermoral atau tidak bagaimana kita boleh menentukannya sedangkan kemaluan sendiri kadang kala tak terjaga.. ?

    Mengapa Khir Toyo bersungguh-sungguh mendesak Elizaberth Wong meletakkan jawatan sebagai ADUN Bukit Lanjan hanya dengan sekeping gambar (entah macamana rupanya) yang dikatakan tidak bermoral…?

    Semua rakyat negeri Selangor tahu bahawa Khir Toyo adalah pejuang dari parti UMNO yang telah kalah perang… dia cuba bangkit nak menebus malu dengan menghuru-harakan perpaduan Pakatan Rakyat di Negeri Selangor. Apa saja isu yang diwujudkannya dia akan menyuruh orang yang dituduh itu meletakkan jawatan.

    Lihatlah berapa terdesaknya Khir Toyo melakukan sesuatu agar dia dilihat sebagai ahli UMNO yang masih diterima rakyat. Dengan cara itu perwakilan UMNO seluruh negara akan memberi undi padanya dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO nanti.

    Sepatutnya anda pro kerajaan dan juga ahli UMNO yang lain perlu memujuk rakyat supaya menyokong parti UMNO dengan cara lebih mesra rakyat. Bukan seperti apa yang dilakukan dalam negeri Perak. Dari rampas kuasa, kini sudah masuk episod ugut bunuh speaker dewan V. Siva pula. Kes yang sama terjadi pada Karpal Singh.

    Tindakan begini ada maruah ke..? Mana lebih hina moralnya antara sekeping gambar bogel dengan merampas kuasa secara pengecut..?

    Maharaja Zhou—“Jabatan Agama Islam Hadhari” itu yang banyak cuba memperbaiki moral masyarakat dengan tangkapan khalwat, zina dan macam2 lagi.Bila anda katakan islam hadhari itu sendiri bermakna terdapat usaha untukmenjadikan masyarakat itu bertamadun,bukan?

    Anda bercakap politik tidak perlukan moral,soal jeneral perang yg kalah perang,ugut mengugut dan merampas kuasa cara pengecut,menunjukkan anda sebenarnya tiada asas dalam perjuangan.Apa asas perjuangan anda,Islam,keadilan sebenar ataupun sekadar sokong suka-suka seperti penyokong bola sepak?

    Perjuangan saya dalam penulisan siasah/politik ini salah satunya ialah,jikalau perkara yang hendak menggantikan perkara yang sudah ada itu sama ataupun lebih teruk,buat apa susahkan diri?

    Bolehkah kita hendak gantikan contohnya seorang pemimpin “yang kuat tidur” dengan pemimpin yang ada rekod jenayah dan salah guna kuasa?Pemimpin yang pro anak menantu dengan seorang lagi pemimpin proanakmenantu juga?Benda sama cuma cop lain saja?Tapi,satu pandai temberang dan pandai rebranding,maka kita kena sokong yang satu lagi?

    Isu Elizabeth Wong membuktikan lagi kebenaran hujah saya.Rakyat ramai yang menyokong barisan pembangkang mengharapkan suatu yang berbeza.Bersih,adil,bermoral tinggi dan kuat agamanya.

    Seperti yang saya tegaskan,bukan soal sekeping gambar tetapi proses sehingga tertangkap gambar itu terjadi.Adakah Eli Wong seorang yang bermoral berdasarkan rentetan peristiwa tersebut?Dan adakah wanita JIM dalam PKR boleh menerima seorang penzina (walaupun bukan seorang Muslim) sebagai role-model anak2 mereka?

    Soal ugutan,pertamanya,adakah benar2 UMNO yang melakukannya?Apakah proses yang menyebabkan Karpal dan Sivakumar diancam sebegitu rupa?Ugutan bunuh adalah serius dan tidak patut dilakukan,tetapi jikalau kepala mak bapak anda disepak dan diludah depan anda,dan anda beri penerajang orang itu,tidakkah orang yang menyepak danmeludah itu juga wajar mendalami apakah wajar mereka bertindak sebegitu pada mulanya.Kedua-dua pihak tidak sepatutnya melampau,dan pihak yang beri penerajang mesti dicari dan dihukum walaupun dia hanya mempertahankan maruah keluarga,agama dan bangsa.

    Maka,hujah saya adalah mudah di sini,adakah patut kita nak gantikan kerajaan yang ada yang dianggap “korup” dengan sebuah kerajaan yang lebih kurang sama ataupun teruk?

    Menggantikan kerajaan yang dipimpin seorang yang belum tentu berjumpa dan kenal mesra Altantuya (tapi ramai yang seronok percaya walaupun “orang itu” sudah bersumpah dengan nama Tuhan) dengan seorang yang sahih selalu berjumpa Saiful Bukhari (tetapi lari terbirit-birit bila diajak bersumpah tidak pernah lakukan perbuatan “itu”)?

  13. sori skit kawan…. apa yang Hukum Hudud tajaan PAS membelakangkan Islam??? Buktikan…. Islam HAdari dh tbukti jauh dr tujuan asalnya..cbe tgok konsert dlm negara ni….disko dlm negara ni…cbe tgok rancangan tv skrg ni….rncangan tv lbh ke arah keagamaan ke hiburan yg lbh dtonjolkn??? saudara takut ke Hudud djalankn???? Saudara bg la alasan apa pn…derhaka kt Sultan, skandal seks..penyangak jalanan ke…sume yg saudara petahankn tu tetap perkara duniawi…DUNIAWI… bg la komen..kenapa xpilih RASULULLAH S.A.W sbgai ikutan?????? di akhir zaman ni Nabi dh b’sabda akan tbhgi 70 lbh kumpulan Islam…tp hnya 1 Islam yg mengamalkn Islam sbnr2nya…golongan org yg sdikit…saudara tgolong dlm golongan yg mane??? muhasabah r diri saudara..sy bkn bckap tntg saudara shja..tntg dri saya juga terutamaya… cuba tgok alasan2 yang saudra berikan di atas..semuanya DUNIAWI kan… cube dalami Islam lg…saya yakin…SAUDARA BUKAN SAUDARA SEKARANG… sekadar menyahut tanggungjawab kita sesama ISLAM…

    Maharaja Zhou–Dari Hudzaifah bin Yaman bahwa Rasulullah saw bersabda:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Orang yang lawan hadith yang atas ini tempatnya beserta 72 bukan 70 yang akan masuk neraka,quote isi hadith pun tak betul.Kalau tak nak masuk golongan yang 72 tu, tolonglah beriman dengan hadith di atas ni.Ini suruhan Nabi, ini manhaj tabi’in,ittaba’ tabi’in dan para Imam Mazhad serta anak murid mereka.Ada aku bagi alasan duniawi?hadith ni duniawi ke?70 dengan 72 pun tak kenal…

    Perkara kamu sebut tu duniawi,pemerintah yang menjalankan maksiat itu bukan sahaja orang UMNO,PKR yang memerintah Selangor (sampai unit amal boikot konsert yang ada Carburetor Dung) dan DAP di penang (yang ada I-Dance) akan kena di akhirat nanti.

    Siapa takut hudud,saya tak takut hudud (saya tak mencuri jauh lagi dari mencuri yang cukup qaul,saya tak berzina,saya tak meliwat dan saya tak merompak) seperti Anwar ataupun Khalid Ibrahim sampai Khalid Samad tak boleh haramkan arak di bwh MBSA,tapi PAS yang bongok tak pandai politik sampai peluang nak buat hudud tak kesampaian.Saya tak mahu ulas kat sini,saudara cari artikel Kesalahan-kesalahan besar PAS sebelum 16 September untuk bacaan lanjut untuk jawapan saya bagi kebongokan PAS tersebut.

  14. ISlam HAdari dh banyak cuba baiki moral rakyat????? hahahaha… saya dah lama menetap di Terengganu…. banyak berubahan moral selepas BN dikalahi… susah tau nak cari orang perempuan free hair kat sana… namun sekarang apa dah jadi…. orang bndar k. trg mengetahui sgala2 nya…. banyak perubahan dah tjadi selepas BN amik alih 2004… Bayangkan.. pencegah maksiat dkurang kn lbh 50% selepas BN amik alih… mmg x boleh dinafikan…cuba tengok kAJIAN KES KHALWAT bagi bndar k.trg… meningkat dr masa ke smasa..hahaha…ni yg dkatakan ISLAM HADARI TERENGGANU BESTARI????? kalau berkesan..knapa meningkat???? kenapa xbkurang jikalau ISLAM HADARI ini lebih mantap dari ISLAM yang kononnya tajaan PAS? BAGI LA KOMEN SIKIT BOLEH…..
    skrg masyarakat kat trg amat menyedih kan… maksiat berleluasa…dlu disko tak ada xjadi mslh lgsung…knapa disko dh dwujudkn skrg di terengganu??? Yang pasti…tujuan wujudnya ISLAM HADARI adalah hanya utk memikat rakyat terengganu smasa plhnraya 2004… tp skrg di luaskan di seluruh negara.. kalau x, kenapa semasa mula2 pnubuhan ISLAM HADARI mggunakan ISLAM HADARI TERENGGANU BESTARI??

    Maharaja Zhou–Awak ada statistik nak buktikan maksiat semakin berleluasa?Fenomena perempuan tak tutup aurat semakin meningkat memang saya akui semakin banyak tidak seperti tahun 90-an semasa gerakan dakwah paling kuat.Tetapi,kenapa terlalu rapuh “benih dakwah” PAS selepas tumbang Haji hadi sebagai MB?Sepatutnya,benih dakwah seperti itu boleh mempengaruhi massa untuk kekal menutup aurat tetapi tidak, apabila PAS tidak berkuasa,free hair berleluasa.Kenapa jadi begitu?

    Rujuk tulisan saya tentang Farish A Noor,Farish dahulu adalah penulis awal bahasa Inggeris di Harakah,ketika PAS tiada penulis bahasa Inggeris.Sekarang apa dah jadi?Farish isytihar perang terhadap PAS.Dakwah PAS sebenarnya gagal menerobos ke dalam hati,orang hanya nampak “force”,kuasa,keras keng sahaja,dan tidak melihat kepada wajah Islam yang juga ada belas,ihsan,simpati dan bersih.Apabila ini timbul orang lari.Di Midvalley, di zaman saya masih mahasiswa,rata-rata orang pakai tudung labuh.Orang bangga dengan tudung labuh,tetapi apabila orang melihat PAS gagal membawa imej Islam tetap angkuh,sombong,takabbur seperti pharisee dan sanhendrin,tudung labuh yang menjadi simbol muslimat PAS dibuang.

    Salahnya bukan tudung labuh, tapi branding bahawa siapa pakai tudung labuh adalah orang PAS,orang jamaah.Orang mula buang tudung labuh ganti tudung ala-ala wardina walau saya tidak setuju langsung.

    Hujah saya di sini adalah jikalau Islam PAS itu kuat,walaupun sudah tumbang, tetapi ajaran yang betul tentu menerobos ke dalam hati umat.Tengok macam bangsa kita selepas masuk Islam,namakan sahaja Portugis,Belanda,Inggeris, Jepun,dan Siam tidak tergugat pun iman kita.Takkan baru 5 tahun,khalwat,buka aurat dan apa-apa maksiat lagi sudah berleluasa.Koman sangatlah dakwah dan islamisasi PAS buat bila pegang kuasa.Mesti ada something wrong dengan tarbiyyah PAS.

    Jika disko dah mula diwujudkan, itu adalah haram dan wajar anda pergi pejabat MB Ahmad Said,duduk baik2 depan dia,dan bagi ayat Al Quran dan hadith untuk tegur.Selesai tanggungjawab anda.

  15. sy ckp lbh 70…bkn 70 kn.. 72 tu lbh 70 x? saudara dg tsilap ni…sy lbh ke arah PAS..bkn PKR n DAP…sedar lah PKR tu dtg dr BN 2 sendri… Saudara buta kah…Mahathir terang2 dh mengaku dia zalimi anwar…dh terang2.. apa persoalannya lg? PAS bonggok ek….PAS perjuangkan Islam melalui politik..bkn sprti BN perjuangkan politik dengan mempergunakan Islam.. 16 september 2 pmikiran siapa? PAS ke? PKR kn…. saudara bckp tntg konsert yg PKR n DAP buat…2 je ke???? nyatakan lg…. sy rasa konsert BN adakan 1:1000…ntah2..lbh lg dr 2…. sume konsert diadakn atas izin krajaan…permit krajaan.. permit crmah agama??? dh la minimum…smpai pkul12 mlm je… BENIH DAKWAH PAS terlalu rapuh ke??? ataupun PENGARUH DUNIAWI BN yg kuat????

    Maharaja Zhou–

    Kalau sdr nak tampal artikel2 orang lain,mintak maaf byk2, saya padam.

    Sekang kita tengok balikayat sdr:

    di akhir zaman ni Nabi dh b’sabda akan tbhgi 70 lbh kumpulan Islam…tp hnya 1 Islam yg mengamalkn Islam sbnr2nya

    Sdr kata 70 lebih bukan?Bukan lebih DARI 70.Ada beza 70 lebih dengan lebih dari 70.Okla,ini perkara kecil.Kita terima maksud sedara itu 70 lebih,71 sampai 79.Semua tu 70 lebih.

    Mahathir kata dia zalimi Anwar,saya tengok klip tu banyak kali.Saya kata dia tidak serius.Baca blog dia,dan tengok a[pa dia kata:

    “Anwar has succeeded in blackening my name in the United States and Europe of course, but also in Muslim countries. They all think I simply threw him in prison for political reasons.”

    http://chedet.co.cc/chedetblog/2008/07/snippets-anwar.html

    Jadi,ini ada bukti bertulis bahawa Tun tauk dan campak Anwar dalam penjara bukan kes naya, tapi kes betul.Tulisan ini pada 5 Julai 2008.

    Dalam Perlembagaan PAS ada sebut untuk Daulat Al Quran dan Sunnah,kalau dalamsunnah kata kena taat kepimpinan Islam yang ada walaupun maksiat,zalim dan berhati syaitan,tidakkah perlembagaan PAS telah menasakhkan kewujudan PAS sendiri?

    Jadi,kalau PAS terus ada walaupun perlembagaan PAS sendiri mengharamkan,maknanya PAS menggunakan slogan agama untuk kepentingan politik bukan?

    Kalau PAS nyata terlalu hebat,kenapa konsert yang saya sebutkan itu dalam kekuasaanya pun tak mampu halang?Nanti,bila kuasa,anda yakin PAS akan hapuskan semua konsert,disko dan apa yang ada?Tgklah Kedah,tempat maksiat yang adapun takmampu nak hapus.

    Dengan keadaan politik yang ada,bolehkah PAS berkuasa tanpa DAP, dan PKR? Bolehkah PAS laksanakan hukum Islam kesemuanya?

    Hebat ya benih duniawi,sampai rumah PAS sendiri penuh dengan iklan berbaur seks seperti kopi janda(baru buang) dan minyak maharaja.

  16. Andai kata semua parti dalam MALAYSIA ini salah dan tidak betul dalam perjuangannya…..lebih baik saya pilih PAS. Sebab :
    1. Antara semua parti, PAS berjuang kerana ISLAM.
    2. Kenapa saya sokong perjuangan ISLAM? Kerana ISLAM agama benar dan bagi saya segala apa masalah (sosial,ekonomi,keluarga,negara,akhlak) sekali pun kita dapat atasi dengan ISLAM.
    3. Saya bukan menafikan BN tidak pandai mentadbir negara. BN sangat pandai.. Namun, BN hanya pandai tadbir negara dari segi duniawi..bukan dari segi akhirat.
    4. Itulah kelemahan BN. Lemah dari segi akhirat. Buktinya, akhlak masyarakat Malaysia sekarang. Fikirkanlah, mahukah kita hidup dalam keadaan aman tetapi mempunyai akhlak yang teruk?
    5. PAS hanya ingin membaiki kelemahan itu. BN terlalu sombong dan menolak hukum Allah yang dibawa oleh PAS.
    6. Kita selaku RAKYAT dibawah pimpinan pemimpin yang DEGIL kerana tidak mahu perjuangkan ISLAM hendaklah sokong ISLAM melalui politik dimana PAS memperjuangkannya.
    7. Perjuangan BN (Melayu + Rakyat + Dunia + Akhirat [amat terlalu kurang pengisian agama])
    8. Perjuangan PAS (Melayu + Rakyat + Dunia + Akhirat + [lihat Kelantan, walaupun rakyatnya miskin, mereka tidak kisah asalkan agama dan iman ada dihati])
    Marilah kita sokong ISLAM melalui PAS maharaja zhou..kalau tidak sudi, saya tidak kisah, tetapi..ubah lah BN menjadi badan yang memperjuangkn ISLAM. Yang paling penting..UTAMAKAN ISLAM

    Maharaja Zhou–

    Saya dah jawab persoalan di atas dalamjawapan sebelum ini.

    Islam bukan berdasarkan angan-angan dan khayalan.

    Islam berdasarkan hukum.Hukum bersendikan Quran dan Hadith.Kalau dengan Obama kata,wahai Haji Hadi,kau rogollah 100 orang wanita,aku bagi kau buat hukum Islam,bagi kau negara Islam.Bolehkah buat negara Islam dengan cara lawan hukum Islam,dengan cara yang haram dan tak syarie?

    Hukum Islam terang-terang kata:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Jawab?Ini hadith dari sahih Muslim dari bab pemerintahan.Nak buat hukum Islam dengan tolak atau KUFUR dengan satu lagi hukum Islam?

  17. Saudara Saifulz ni keliru akibat terlalu mengikut perasaan dan nafsu. Kembalilah kepada ajaran Nabi SAW. Taat lah kepada pemimpin Muslim negara kita. Haram hukumnya menjatuhkan mereka.
    Mengikut hadith ini…HARAM hukumnya menyokong PAS kerana mereka mahu menjatuhkan kerajaan Muslim. Insaflah..

  18. saya nak tanya…Haji Hadi dan Nik Aziz itu…apa silap diorg? apa diorg buat? kenapa isteri pak lah xpakai tudung? bukan ke pemimpin kene tunjuk teladan baik ke?

    Maharaja Zhou–

    Salah diorang pasal tak ikut hadith dalam bab kepimpinan.Kalau bab tudung,orang mesti refer ayat Quran dan hadith bab tudung atau tutup aurat bukan?Tapi apasal bab kepimpinan dan pemerintahan tak ikut Nabi?

    Kalau Nik Aziz cakap mencarut tu boleh, ada kaitan ke dengan kepimpinan dia dalam PAS?Kalau(saya sebut kalau) tembak tupai tu haram pasal aniaya binatang (geng2 alam sekitar dan pencinta haiwan mmg sedap bantai hal ni),ada kaitan dengan kepimpinan Nik Aziz tak?

    Kalau memancing tu lagha,ada kaitan dengan kepimpinan Harun Din?Saya nak tanya?Ada kaitan tak?

    Pemimpin memang kena tunjuk kepimpinan yang baik,tapi dulu masa Anwar dalam UMNO,PAS lawan jugak UMNO walaupun isterinya pakai tudung.Kalau Muhyiddin Yasin atau Zambry Abd Kadir jadi PM,isu tudung ni pakai lagi tak?

    isteri Lim Kit Siang, isteri Guan Eng tak pun isteri karpal Singh, tak dengar cerita pulak.Padahal, syahadah tu lagi penting dari sokong PAS.

    Guna akal la sikit.Jangan merodong saja sokong PAS.

  19. saudara…sy penah duk bwh BN, bwh PAS. sy dpt rasa pe pbezaannya. jgn tgok sblh pihak je.. jgn ikut emosi..pk la logik akal sikit… mse Pas perintah trg..mcm2 dorg sekat….royalti minyak pn dorg kebas… kecian rkyat trg…sy rakyat trg…sy rase ssohnye duduk trg…. mse pas printah..mmg rse ssoh jgk..tapi…ktorg sedar..mmg la ssoh…BN sekat mcm2…

    Maharaja Zhou–

    Sekat macam2 tu bukan alasan.Yang susah tu pemimpin PAS.Rakyat dapat ikut wang ehsan.U pemimpin PAS ke?Yang tiba2 rasa susah?

    Aku tau wnag ehsan yang kerajaan pusat bagi kat agensi kerajaan negeri pun,kerajaan negeri nak rampas.Padahal itu memang hak agensi tu.

    Sekarang rakyat dah bawah BN, so takde susah2.Kalau susah jugak, pergi jumpa Agong, mengadu.tau la apa Agong nak buat.

  20. stuju x media dpegang krajaan??? knape nk pegang? biarkn ia bebas..bkn kah lbh adil? pastu…knape wujud byk rasuah kt UMNO…mmg la x hbis siasat lg…tapi nape byk aduan dr BN sndri? jgn nk bndingkn PKR n DAP.. PAS ade x rasuah? awk bckp mcm sy ni xde ilmu…..sy pn dh byk tau psl sume ni…..awk 2…pg kt blog org lain..mencarut cn sana… saya masuk blog awk ni pn sbb 2 la.. sy mmg xtggi agama…tp sy xla mcm awk..buat2 tggi agama..lawan ulamak mcm Nik Aziz…

    Maharaja Zhou—

    Satu perkara yang menarik, saya mintak tolong awak adalah pasal ada orang guna nama saya mencarut sana sini.

    Tolong pastekan apa yang dicarutkan bersama ID,waktu dan macam 2lagi.Sebab wallahi saya tak pernah buat kat mana-mana blog orang.Ini semua fitnah.

    Macam nila Saiful, awak mengaku dok dua-dua.Awak tu taraf apa dalam PAS?dah pernah masuk cawangan?Dah prnah masuk bahagian?Dah pernah bai’ah kepada pimpinan?Kalau semua tu belum, sampai taraf mas’ul, kau jangan bising sangat.Aku dah alami semua benda tu.

    Kalau kau rasa media BN tu teruk, u cuba try tak setuju dengan pimpinan PAS satu isu, pergi bagi pandangan macam u bagi kat sini, tgk diorang layan ke, delete ke apa ke.Pergi blog-blog diorang,test market.Satu yang aku belajar dari puak saraf UMNO, ialah biasanya diorang bagi beza pendapat. Itu sebab dalam UMNO, boleh tengok orang ni tak setuju dengan orang ni.tak de kena hisbah pun.

    Pasal rasuah u tanya ur self,PAS boleh berkuasa tanpa bergabung orang lain?Itu kalau PAS bersih la.Aku masa dalam PAS,tgk orang-orang PAS sapu lebih kurang macam orang lain jugak.Ada kontrak dia sapu dulu,monopoli.Tak payah tgk jauhla,macam kopi janda, adakah Harakah boleh amik kopi janda jadi main sponsor?

    Jemaah Islam yang betul2 kuat pegang Islam tak buat kerja2 macam ni.Tak percaya tanya Ustaz dahlan ABIM Perlis.

  21. awk tau x arwah Ustaz Fadhil Nor…bekas ketua pembangkang dlu… mse jenazahnya dibawa oleh kapal terbang ke alor star.. kapal terbang 2 di teduhi dngn awan spjg jln… peristiwa 2 myebabkn juruterbang india msuk ISlam…….. itu kah dia pemimpin angan2 perjuangkan Islam seperti awk ckpkn 2????? awk bckp bdsarkan paper utusan n berita harian je… awk xtau niat sbnr pemimpin PAS….sy pn xtau…tp arwah ustaz Fadhil Nor 2 mmg ikhlas…klo x, xkn sebagitu RAHMAT ALLAh kurniakn kpd nya….

    Maharaja Zhou–

    Saya doakan roh Dato’ Fadzil dicucuri rahmat.

    Cerita ni elok awak pastikan kesahihannya,siapa nama juruterbg tu,kalau dapat no kapal terbang tu lagi bagus.

    Kalau cerita macam ni jadi sandaran,orang kafir pun banyak cerita-cerita “karamah”.Itu sebab Nabi kata, peganglah dua yang baginda tinggalkan AL Quran dan sunnah.Nabi tak cakap peganglah karamah para sahabat ke para wali.

    Perjuangan tersebut hanyalah angan-angan jika tidak bersendikan syarak.Rujuk hadith saya bagi berulang-ulang kali.

  22. pasal 70 lbh….pg rujuk org trg ckp… apa dia 70 lbh…. xphm lorat org…xyah la buat2 pandai… mybe mmg slh sy tulis lorat sy kt cn…. tp mksud sy len…. skrg2nya sy xbg fakta slh… 72 tu mmg lbh dr 70 kn..70 lbh… dh la… awk pk…awk duk golongan mane? awk ni ske mencarut ke? len kali jgn msuk blog org…buat mcm 2… pliz….JGN MENCARUT!!!!!

    Maharaja Zhou–

    Siapa yang tak ikut hadith yang bawah ni adalah sebahagian 72 golongan yang masuk neraka:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Siapa yang mencarut?Nik Aziz ke Shahnon ada la mencarut.

  23. awk xjwab soalan sy lg…knape xpilih NABI kita????? awk sdar x…pkran awk lbh keduniaan… sy sgt simpati dgn awk…sy harap…kita sama2 ke jalan yang benar.. itu yg sy doakn……

    Maharaja Zhou–

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Ini bukan Nabi suruh ke?Awak pilih siapa sekarang ni?nabi ke Haji Hadi ke Nik Aziz?

    Terima kasih kerana doakan saya, sebab ramai yang telah doakan saya sejak 2004 lagi,alhamdulillah, saya istiqamah dengan perjuangan saya.

    Sekarang doakan sama diri anda, supaya tak terpedaya dengan duniawi PAS.

  24. Saifulz..kesian kat kau…serius aku kesian. Sampai macam ni gelap hati kau PAS dah kerjakan. MZ bagi hadith sahih kat kau tentang taat pada pemimpin Musdlim..tapi kau masih tolak Nabi dan masih nampak Nik Aziz dan Hadi Awang lagi besar dari Nabi. Kesian kau..

    Nik Aziz dan Hadi Awang bukan ulamak! Mereka adalah politikus yg mempunyai kepentingan duniawi. Jadi maki hamun mereka tidak salah kerana mereka memaki hamun pemimpin negara yg disuruh taat oleh Rasulullah. Kenapa kau nak kecik hati? Mufti Perak masa keluar statement support Anwar dalam kes Saiful melambung2 korang puji..bila dia kata Nizar derhaka..korang maki..siapa yg hina ulamak?

    Kau tuduh MZ masuk blog org dan carut sana sini…apa bukti kau? Kenapa nak fitnah org ni? Fitnah tu haram hatta bagi org PAS. Yg kuat carut ni adalah org PAS. Nik Aziz dah halalkan org PAS mencarut. Dia kata Allah pun mencarut..mana dalil Quran dan Hadith dia? Kau buta ke?

    Cerita pasil Fadhil Noor ni mana lu dapat beb? Macam dongeng rakyat je bunyinya..siapa juruterbang tu? Gobalakrishnan ke? hehehe…

    Kau jgn jadi bahalol kat sini..kau memang salah sebut pasal hadith 72 golongan tu..Jg nak dolak dalik. Kau pun dah mengaku kau tak tinggi agama..balik pi la belajar. Nak debat dgn kami..mai dgn fakta. Kalau dgn carut dan hujah emosi..buat kat blog pro pembangkang saja. Sini..kami penjaga MZ!

    Kami simpati dgn kamu..kami dahpun pilih cara Nabi SAW ajarkan. Kau pulak lebih rela disesatkan oleh hadi dan nik aziz..kasihan…

  25. hahaha…ikut Nabi…apa pemimpin kamu dh ikut Nabi? Pemimpin mencarut? setakat tengok berita yang di edit tu korg bleh la kata pemimpin PAS mencarut… Pemimpin BN bersandarkn al-Quran n as-Sunnah ke???? Adui….saya xnampak langsung pemimpin BN ikut Nabi..ni kan ikut Allah s.a.w… pasal cerita arwah ustaz tu…..korg cari dalam Mastika…mybe korg ckp mastika dongeng… Rsanye..dh ramai org msuk Islam sbb ajaran pemimpin PAS..bkn nk kata pemimpin PAS lbh dr Nabi..tp dorg menyambung perjuangan Nabi…tapi korg tuduh dorg mcm2… korg yg kcian sbnarnya…. ntah rmai ustaz yg aku jumpa..walaupun dorg tu kerja kerajaan..tapi dorg xstuju BN tadbir negara dari segi agama.. dah ustaz terang2 ckp g2..xkn aku nk ikut korg…ustaz 2 lepasan mesir..tak masuk politik pn..tp nasihatkan aku kita Khalifah Allah kt muka bumi ni.. Nik Aziz n Haji Hadi msuk politik sbb semata-mata utk jadi medium utk jadi khalifah kt muka bumi Malaysia ni la…salah kah seorang ulamak lain katakan masuk politik???? Korg ingtlah…korg bg lah apa apa alasan…yang benar, tetap benar… satu hari nanti kita sama2 pasti akan tau…

    Maharaja Zhou–

    Pemimpin UMNO dah ikut Nabi, janganlah sampai kebenaran pun kau nak nafi.Diorang sembahyang, puasa,zakat,beri sedekah dan paling penting, ucap dan mengaku La ilaha illallah.Itu kira dah ikut Nabi.

    Bab mencarut tu orang PAS pun mengaku mencarut.Nak kata macam mana?Mana ada edit.Tgk buku Shahnon Ahmad, mmg tulen mencarut.Ada edit?Janganlah nak nafi perkara yang dah terang,bukan macam mastika tu.

    Orang bagi Hadith Riwayat Muslim, dia ambil mastika jadi pedoman.Aduh,apa punya hujah ni.

    Kalau hadith dengan kata ustaz, mana lagi besar?tau tak hadith tu Nabi yang cakap?ustaz masuk politik tu lagi besar dari hadith?Ya Allah, bawa mengucap ya akhi!

    Ada lagi ke perkara lagi benar dari hadith?

    Imam Malik rahimahumullah berkata semua benda boleh dinafikan dan boleh dibawa debat, melainkan kata-kata orang kat situ (sambil tunjuk makam nabi).

    Ini alasan aku, ada alasan lagi benar dari hadith Nabi?

    Pengikut parti Islam konon, tapi bagi hadith tolak,tak mau amal.malu la sikit.Sokong Islam berdasarkan al Quran dan sunnah, bukan cop.kalau babi cop halal,kau mau makan?inila kalau orang orang sokong sesuatu bukan berdasarkan isi tapi macam sokong team bola.

  26. kakakaka!!!! Mastika jadi kau punya rujukan? Apa punya bahalol la kau ni..bahan picisan kau jadikan sumber…kami bagi Hadith! Memang la kau ni lemah ilmu..pi balik belajar..Ni la bebudak PAS sokong berdasarkan semangat tapi ilmu tak dak..Org mcm ni la selalu kena kencing hidup2 dgn nabi palsu, guru ajaran sesat etc. Kesian kat kau…

    Ramai org masuk Islam sebab ajaran pemimpin PAS? Siapa? Mana kau dapat sumber? Majalah Mangga ke? Dewi Remaja ke? Variasari ke? hehehe…

    Yg pasti kerajaan dah tubuhkan PERKIM sejak zaman Tunku Abdul Rahman lagi untuk dakwah dan jaga saudara baru. Ribuan org yg dah masuk Islam dan saudara baru dijaga. Ini testimoni kejayaan kerajaan. PAS? Apa dia buat? Nak bukak kandang babi baru kat Kedah ada la…

    Sorry beb..bila nik aziz atau mana2 ‘ulamak’ masuk PAS…mereka bukan lagi ulamak. Ni kerana mereka bercakap atas kepentingan politik. Kalau org pakai jubah dan serban tapi mencarut, menfitnah, mengkafirkan saudara Muslim lain..tetap berdosa dan tidak ikut sunnah. Kalau bertudung labuh dan berjubah tapi berzina..tetap penzina! Mereka lawan hadith nabi di atas. Hadith wajib diterima. Takde satu hadith pun yg Nabi panggil lawan pemerintah Muslim hatta yg zalim. Siapa yg tak ikut sunnah sekarang?
    Maharaja Zhou

    Dia konfius antara Mastika hadith dengan mastika ‘kisah benar”…apa boleh buat cinabeng…itu yang dok hentam no. 70 pasal ilmu takdak.

    janji ada tanda halal ngap saja..padahal ada hidung bentuk muncung terang benderang….benda haram,bila lama2 rasa dah sedap,

    Jadi bila orang kata tu sebenarnya BABI..dia kata sapa makan cop halal tu halal lah walau ada ayat Quran kata daging binatang hidung muncung tu haram dimakan, tak kiralah apa namanya,lahmul khinzir ke, daging babi ke,kerbau pendek ke.

    Bila tunjuk ayat pengharaman makan babi dalam Quran, dia dok tunjuk logo halal tempek kat kepala BABI tu…sambil rujuk mastika..hehehe

  27. Salam alaik..ana tertarik dengan komen2 yg diberikan oleh sahabat2 samaada menyokong Pas atau sebaliknya walaupn ana kurang setuju dgn perbncangan sahabat2 yg penuh dengan emosi bukan dengan ilmiah. Ana akui memang apabila kita menggelarkan diri kita sbg penyokong atau pndokong Islam, kita mestilah memenuhi diri dengan ilmu dan kefahaman yg jelas ttg agama. teguran saudara cinabeng kpd saudara saifulz amat ana hargai kerana ana rasa teguran itu bukanlah ditujukan kpd saudara saifulz sahaja ttp kpd semua pndokong islam lain. Berkata Assyahid Imam Hassan Al banna,”perbaikilah dirimu disamping serulah manusia ke arah kebaikan”. Sebab itulah di dalam Pas, sistem pentarbiyyahan amat dititikberatkan.Ana bukanlah si alim ttp sukalah ana berikan atau utarakan sedikit sebanyak dalil2 yg diminta oleh saudara cinabeng.ana harap dapat sahabat2 semua dapat menerima dengan berlapang dada.

    “Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (Wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) Dengan membawa kebenaran, supaya Engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya); dan janganlah Engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat” (an-Nisa: 105)

    “Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir” (al-Maidah: 44)

    “Sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim” (al-Maidah: 45)

    “Sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik” (al-Maidah: 47)

    “Tidakkah Engkau (hairan) melihat (Wahai Muhammad) orang-orang (munafik) yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran yang telah diturunkan kepadamu dan kepada (Kitab-kitab) yang telah diturunkan dahulu daripadamu? Mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkar kepada Taghut itu, dan syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh. (Surah An-Nisa: 60)

    “Dan tidaklah patut bagi laki-laki yang Mukmin dan tidak (pula) bagi wanita yang Mukmin, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan sesuatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka …” (Surah Al-Ahzab: 36)

    Dari Ibnu Umar dari Nabi s.a.w., baginda bersabda: ‘Wajib atas seseorang Muslim untuk mendengar dengan patuh dan mentaati baik dalam hal yang ia senangi dan yang ia benci, melainkan jika ia diperintah untuk sesuatu kemaksiatan. Maka apabila ia diperintah – oleh penguasa pemerintahan – dengan sesuatu kemaksiatan, tidak bolehlah ia mendengarkan perintahnya itu dan tidak boleh pula mentaatinya.’ (Muttafaq ‘Alaih)

    ‘Setiap Muslim wajib mendengar dan taat dalam perkara yang disukai mahu pun dibenci. Tetapi apabila diperintahkan dalam hal kemaksiatan, maka tidak boleh mendengar dan taat’. (Hadis Riwayat Muslim 3/1468. Tirmizi 1707 dan Ibnu Majah 2864 dari jalur Laits bin Sa’ad dari Ubaidillah al-Umari dari Nafi’ dari Ibnu Umar)

    Semoga petunjuk Allah diberikan kepada ana dan sahabat2.wallahu’alam.

    Wa alaikumussalam sdr,

    Terima kasih atas pandangan sdr.

    Kedua-dua hadith yang diberikan tidak menasakhkan hadith yang diberikan oleh saya sendiri dan cinabeng serta Abu Zaki:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Apabila seseorang itu berhadapan dengan suruhan pemimpin yang zalim yang tidak maksiat maka mesti ia melaksanakannya.Dalam kedua hadith tersebut tidak ada perintah yang mengatakan bahawa harus hukumnya menggantikan pemimpin yang zalim.Persoalannya ialah, adakah Pak Lah, Najib dan semua pemimpin UMNO bertahti syaitan?

    Kemudian tentang 3 ayat dari surah Al Maidah, baca dulu keseluruhan ayatnya dan ambil dulu tafsir.Jangan ikut cara khawarij yang menggunakan semboyan”Tiada Hukum Melainkan Hukum Allah” untuk menentang Saidina Ali RA.

    [44]
    Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab Taurat, yang mengandungi petunjuk dan cahaya yang menerangi; dengan Kitab itu nabi-nabi yang menyerah diri (kepada Allah) menetapkan hukum bagi orang-orang Yahudi, dan (dengannya juga) ulama mereka dan pendita-penditanya (menjalankan hukum Allah), sebab mereka diamanahkan memelihara dan menjalankan hukum-hukum dari Kitab Allah (Taurat) itu, dan mereka pula adalah menjadi penjaga dan pengawasnya (dari sebarang perubahan). Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu); dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia); dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.

    [45]
    Dan kami telah tetapkan atas mereka di dalam kitab Taurat itu, bahawa jiwa dibalas dengan jiwa, dan mata dibalas dengan mata, dan hidung dibalas dengan hidung, dan telinga dibalas dengan telinga, dan gigi dibalas dengan gigi, dan luka-luka hendaklah dibalas (seimbang). Tetapi sesiapa yang melepaskan hak membalasnya, maka menjadilah ia penebus dosa baginya; dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

    [47]
    Dan hendaklah Ahli Kitab Injil menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah di dalamnya; dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik.

    Imam Tawus berkata,”Barangsiapa yang menolak apa yang diturunkan oleh ALlah,dia telah kufr,barangsiapa yang menerima hukum Allah yang diturunkan tetapi tidak berhukum dengannya,dia adalah zalim,fasiq dan berdosa”.

    tambahnya lagi,barangsiapa yang tidakberhukum dengan hukum Allah,kufurnya tidak sama dengan kafirnya ia kepada Allah, para malaikat,kitab-kitab dan para rasul”.

    Imam At Thauri meriwayatkan dari Ibn Juraij dari Ata’ telah berkata,”Ia adalah kufur,dan kufur yang rendah dari kufur,zalim yang rendah dari zalim,dan fasiq yang rendah dari fasiq.”

    Imam Waki’ meriwayatkan dari Sa`id Al-Makki bahawa Imam Tawus berkata,berkenaan ayat Wa manlamyahkuum bima Anzalallahu fa’uulaikahumulkafiruun,”Ini adalah kufur yang tidak membatalkan ugama seseorang.”

    Ini adalah tafsir dari tafsir Ibn Kathir untuk ayat 44 surah Al Maidah.

    Untuk ayat surah An Nisa’ ayat 60, menurut tafsir Ibn Kathir(merangkumi ayat 61 sehinggalah 63), ia merujuk kepada pertikaian antara seorang Yahudi dan seorang Ansar, apabila Yahudi tersebut ingin merujuk kepada Rasulullah SAW, si Muslim tadi hendak merujuk Ka`b bin Al-Ashraf(seorang yahudi).Tafsir tersebut juga menerangkan asbabun nuzul ayat ini adalah berkenaan golongan munafik yang berpura-pura menjadi Islam yang masih merujuk hukum Jahiliyyah.

    وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُواْ مَآ أَنزَلَ اللَّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا
    عَلَيْهِ ءَابَآءَنَا

    “dan apabila dikatakan kepada mereka, taatilah apa yang diturunkan oleh Allah kepada mereka, maka mereka menjawab, Bahkan Tidak, kami hanya mengikuti apa yang bapa-bapa kami lakukan.”

    Tengok juga ayat 61 dan 62 surah yang sama:

    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

    Maka bagaimana halnya apabila mereka ditimpa sesuatu kemalangan disebabkan (kesalahan) yang telah dibuat oleh tangan mereka sendiri, kemudian mereka datang kepadamu sambil bersumpah: “Demi Allah, kami tidak sekali-kali menghendaki melainkan kebaikan dan perdamaian (bagi kedua pihak yang berbalah)”.

    Dari At tabarani meriwayatkan dari Ibn Abbas,Abu Barzah Al-Aslami dahulunya seorang tukang tenung yang menyelesaikan pertikaian di antara orang yahudi.Oleh itu, apabila terdapat sebilangan umat Islam datang kepada Abu Barzah, maka turunlah ayat 61 surah An Nisa’ tadi.

    kesimpulannya,kenapakah dalam hal politik,kita menurut hukum yang bukan hukum ALlah iaitu mentaati pemerintah yang Muslim walaupun dia tidak mengikut sunnah,tidak mengikut petunjuk dan berhati syaitan?Sedangkan ini adalah perintah yang jelas:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian mendengar dan taat kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.” (HR. Muslim no. 3435).

    Ingatlah:

    Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan – apabila Allah dan RasulNya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara – (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan RasulNya maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata. Al Ahzaab:36

    Dan kita melihat kepada pendebat PAS, mereka menggunakan ayat Al Quran tidak pada tempatnya.

  28. ……. tak kan la tak nampak TIPU sangt ,BUTA sangat, memang tak logik la…….baru ni pemilihan UMNO bhagian , saya tanya ada brother tu, lu mau pilih sapa naik kat bhagian …..?????? dia jawad….nengok ar sapa yang SPAK lebih ,,,dia ar!!!!!! fuh !!! cam tak apa2 jea brother tu …jawab …???? cam biasa2 jea..sama2 kita kaji , berapa ramai KONTARKTOR dalam umno ??? huhuhhuhu nak brtekak, berdebat ,buang msa bro, kita ambek yang NYATA , JELAS sudah…pikir2 kan lah …anak2 kita nanti…takut2 pakai bikini d pantai malaysia …kita nengok dari dalam KUBUR…….eeee mintak simpang la….cegah sebelum parah…edisi video dah banyak…ke tak nampak g tak jelas g….

    Maharaja Zhou–

    Ini yang jadi masalah,bila kita biarkan “org2 jahat” bergentayangan dalam parti ataupun di kalangan pihak yang berkuasa.

    Dulu2,UMNO “dihuni” guru2,petani2 dan org baik2.Tapi, apabila ada orang rasa UMNO tidak syari’e,the best brain masuk jamaah lain,bermula dengan IRC(JIM) dan seterusnya Hizbi di UK.Perkembangan itu tidak terhenti kepada mahasiswa luar negara,dalam negara,mereka yang hendak jadi pemimpin mahasiswa masuk ke dalam PMI ataupun PAS Kampus.Lebih gawat, selepas Anwar dipecat,golongan ABIM pun keluar sama dari UMNO dan masuk PKR.

    Oleh itu, “golongan-golongan baik” tidak dalam UMNO.Sedangkan sebelum IRC/JIM seterusnya jamaah dalaman PAS ditubuhkan,”orang2 pandai” masuk UMNO untuk kuatkan Islam dan Melayu.Tgklah,Tunku, Tun razak, seterusnya Tun Mahathir,TS Wan Mokhtar (PMRAM) semuanya masuk UMNO sebelum ada “gerakan Islam”.

    Jika “orang-orang baik” ini meneruskan trend “orang muda” seperti Tunku, Tun razak,Tun Hussein, Tun M,Pak Lah di zaman dahulu menyertai UMNO, kes “kontraktor” tidak akan wujud,atau dapat dikurangkan dengan peratusan yang besar.

    Kesemua jamaah2 yang diwujudkan pada 1970-an dengan tarbiyyah ikhwan ini adalah seruan-seruan yang telah melemahkan kesatuan ummah dan mereputkan kepimpinan Ummah.

    Rujuk hadith dari sahih Muslim no.3434.Malangnya, semua jamaah ini mengaku dialah “jemaah dalam hadith no.3434, sedangkan hadith ini merujuk kepada perkumpulan atau pentadbiran kaum Muslimin setempat sesuai dalam bab yang diletakkan hadith berkenaan dalam bab pemerintahan ummat.

    Kesimpulannya, masuklah UMNO untuk menaikkan orang-orang baik semula seperti zaman2 dahulu kala.

    Tak payah debat-debat,dah mmg nyata dan jelas.

  29. cinabeng Says:

    maharaja zhou..kita best brain umno generasi baru. Ramai yg dah sedar dan masuk semula umno. UMNO akan kembali gemilang. UMNO lesu kerana ramai anak melayu yg telah diselewengkan pemikirannya oleh PAS yg kononnya menuduh UMNO tidak syarie. Sedangkan penubuhan PAS sebagai parti politik adalah tidak syarie kerana haram menjatuhkan kepimpinan Muslim sesuai dgn hadith nabi dibawah:

    “Akan ada sepeninggalku para pemimpin yang tidak mengambil petunjuk dari petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul ditengah-tengah kalian pemimpin yang berhati syaitan dalam wujud manusia” Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang aku harus perbuat jika aku mendapatinya?” Hendaklah kalian MENDENGAR DAN TAAT kepada pemimpinmu meskipun ia memukul punggungmu dan merampas hartamu.”

    Bersamalah kita memperkuatkan Islam di dalam UMNO sesuai dgn saranan Nabi SAW.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: