Pakatan Yakin Anwar Bersalah

Harakahdaily hari ini melaporkan bahawa jika Anwar dipenjarakan,ia tidak akan mematikan Pakatan Rakyat. Nyatalah perbincangan antara parti-parti bukan PKR di dalam Pakatan Rakyat tidak ubah seperti perbualan di antara si Nyawa dan Badan dalam Filem Nujum Pak Belalang, satu untuk engkau dan satu untuk aku.

Laporan yang sama oleh Harakahdaily memuatkan temuramah dengan Husam Musa yang mengatakan bahawa Pakatan Rakyat telah benar-benar mantap dan pemenjaraan Anwar akan lebih “menyatukan” mereka.Mana tidaknya, Husam pernah mengaku kepada Ezam Mohd Noor bahawa mereka sudah tahu peel Anwar tetapi mereka cuma hendak tunggang Anwar untuk kepentingan politik mereka. Sehingga sekarang “tuduhan” Ezam masih belum dinafikan oleh Husam.

Melihatkan keadaan ini, tidak hairanlah hanya 50 orang sahaja yang sanggup berkumpul untuk Anwar di hadapan mahkamah, terlampau jauh dari jumlah yang ada pada tahun 1998. Mungkin jikalau tiada seorang tua yang pengsan dan “menghuru-harakan” keadaan di mahkamah, tentulah keadaan menjadi hambar kali ini.

Ala-ala busuk ida..e eh..silap ijah…ala 50 orang saja mai tengok aku hari ni..ala-ala busuk

Jumlah mereka yang sedikit untuk menyokong Anwar tanda rakyat semakin tidak percaya kepadanya. Benarlah kata-kata Anwar pada masa dahulu apabila pertama kali dituduh melakukan perbuatan liwat:

“Tetapi,Rrrrakyaat..tidak perrcayaa”..

Sekarang tibalah,masanya bagi rakyat untuk tidak percaya kepada Anwar.

3 Responses to “Pakatan Yakin Anwar Bersalah”

  1. kajang pak malau Says:

    anwar sah peliwat!!! kali ni sure kantoi. rakyat takkkan terpedaya lagi..nik aziz akan percaya bila dia sendiri kena liwat.

  2. Pak Brahim Says:

    Bila ada manusia mengaku nabi selepas nabi saw wafat, nabi palsu tu ada pengikiutnya.
    Bila Ayah Pin ajar ajaran sesat, ramai jugak pengikutnya.
    Bila Ustaz Ashaari mengaku jumpa nabi secara jaga, semua pengikiuyt Al Arqam percaya.
    Bila cikgu Kahar mengaku nabi melayu ada juga pengikutnya.
    Bila ada sorang manusia mengajar ajaran sembahyang hanya pakai niat je, ramai pengikutnya berkereta besar hadir ke rumahnya untuk belajar.
    Bila Nik Aziz kata Tuhan mencarut, semua pengikut PAS termasuk para ustaz setuju Tuhan mencarut. (untuk membolehkan pengikut PAS teruskan amalan mencarut.)
    Bila Nik Aziz kata Tuhan samseng, semua pengikut PAS ikut serta kata Tuhan Samseng. (untuk membolehkan pengikut PAS bertindak ala samseng)
    Dan… bila Anwar Ibrahim meliwat, tapi tak mengaku meliwat, maka semua pengikut PKR percaya Anwar tak meliwat. Pengikut PKR pun sama le dengan cerita2 di atas sebab setiap pemimpin pasti ada pengikut taksubnya. Akal dan kebijaksanaan sendiri dizalimi hanya kerana taksub kepada pemimpin sendiri. tahukah anda bahawa gologan gay seperti DSAI tidak mengira pangkat dan ilmu? Semuanya berpaksikan kepada nafsu serakah. Bertaubatlah kalian semua ahli PKR dan PAS.

    • kalau semua sudah percaya buat apa kita dok kecoh2 lagi membicarakan masalah anuar yangg merugikan masa ni.banyak agi nenda lain yang patut kita bicarakan.Siapa anuar, apa yang boleh dia buat dan apa kepentingannya kepada negara? Dalam dok kata semua rakyat tidak percaya tapi semua pembesar dalam UMNO dok sibuk bincang pasal anuar.Kami masyarakat kampung tidal ambil kesah langsung pasal anuar.kami tak kenal pun sapo anuar. Lebih baik bincang isu rakyat yang bnyak susah dengan kehidupan Malaysia hari ini. Harga barangan semua mahal,kos pengajian dipusat pengajian tinggi mahal, pendapatan rakyat menurun, ini sepatutnya di bincang oleh pembesar bukannya dok kehulu kehilir membawa isu anuar.Kerah semua hamba rakyat dengan kuasa yang ada menggunakan semua agensi kerajaan bagi mengerah kakitangan kerajaan atas pembagai program tapi yang berlaku di dewan adalah membuang masa kami dengan mendengar puak pembesar membicarakan isu anuar.Buang masa kami jer, terpaksa tinggal rumah tangga malam2 buta,anak2 terpaksa duduk di rumah tanpa orang dewasa semata2 mengikut arahan yang dikeluarkan oleh pihak majikan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: